
V sredo se je nemški turist med skokom v morje s 17-metrske pečine na hrvaški plaži huje poškodoval. V helikopterju nujne medicinske pomoči, ki je po poročanju hrvaških medijev na ozko plažo, obdano s skalami, pristal z izjemnim manevrom, je bil tudi izkušeni slovenski pilot Tomaž Mrlak.
Skupina petnajstih prijateljev, po besedah očividcev naj bi šlo za nemške motoriste, se je družila na plaži Klančac v Brseču na hrvaški obali med Reko in Puljem, poroča Danas.hr.
Pozno popoldne se jih je pet odločilo za skok s 17 metrov visoke pečine, ki ji v Brseču pravijo Lozarjev steber. Prvi skok je bil uspešen, pri drugem skoku pa se je eden od turistov poškodoval.
Da bi mu na nedostopnem terenu čim hitreje nudili pomoč, je na plaži z izjemno natančnim manevrom pristal reševalni helikopter, poroča Novi list. Poškodovanega turista so prepeljali v bolnišnico, po poročanju hrvaških medijev pa ni v smrtni nevarnosti.
Helikopter nujne medicinske pomoči vozil Slovenec
V helikopterju nujne medicinske pomoči je bilo pet ljudi: zdravnica, medicinski brat, letalski tehnik, kopilot Andy Pircher in vodja zrakoplova Tomaž Mrlak. Kot je pojasnil na Facebooku, je pilotiral njegov kopilot, on pa je sprejemal odločitve, kako in kaj bodo naredili.
Helikopter nujne medicinske pomoči je po poročanju hrvaških medijev na ozki plaži profesionalno pristal. Mrlak je za Index.hr opisal potek intervencije.
Povedal je, da so na plažo najprej poslali zdravniško ekipo, ki je turistom naročila, naj se umaknejo. "Premaknili smo se na stran, da s hrupom ne bi motili njihovega dela in ljudi na plaži. Ko so nam dali zelo luč, smo pristali," je povedal.
To ni bila njegova prva zahtevna naloga, saj je takšne operacije v vojski že opravljal. "Osebno mi to ni predstavljalo težav. Opravil sem že zahtevnejše operacije," je dejal in pojasnil, da je bil 20 let pilot v Slovenski vojski, nato je v Afriki letel za Združene narode, v Kuvajtu pa je bil inštruktor za pilote kuvajtske nacionalne garde.
"In tako sem dobil ponudbo za delo v HHMS na Hrvaškem in jo sprejel. Nekako je na koncu vedno lepo delati nekje blizu doma," je dejal. Danes tako leti v okviru HEMS (helikopterske nujne medicinske pomoči) in pokriva območje iz baz na Reki in Braču.
"Delamo podnevi in ponoči, z nami pa sta zdravnik nujne medicinske pomoči in tehnik. Čez dan je en pilot, ponoči dva. Imamo tri kode aktivnosti – zeleno, rumeno in rdečo, vse pa je odvisno od vremenskih razmer. Na primer, podnevi, ko je koda zelena, imamo pet minut časa za vzlet. Če je na primer rumena, imamo malo več časa, razlika pa je v tem, da kot pilot ocenim, ali je dovolj varno za začetek vzletne operacije. Rdeča seveda označuje najslabše vreme. Ponoči imamo 15 minut časa za vzlet," je pojasnil Mrlak.
Povedal je tudi, da je v zadnjem času vse več primarnih intervencij, torej neposrednih reševanj na terenu, medtem ko so v preteklosti helikopterji pogosteje prevažali bolnike med bolnišnicami (sekundarne intervencije).
"Poleti imamo na dan štiri do pet primarnih letov. Prej smo opravljali več sekundarnih letov, zdaj pa se to spreminja. V Avstriji in Nemčiji je to normalno – ko se zgodijo takšne nesreče, je v 90 odstotkih primerov helikopter hitrejši od avtomobila. Še posebej poleti, ko je glavna sezona in je promet gostejši kot običajno," je razložil.
Povedal je še, da je v času, ko piha burja, helikopter rešitev za otoke. "Še posebej za tiste intervencije, ko se rešuje življenja," je povedal.
Tomaž Mrlak je sicer sin Antona (Tonija) Mrlaka, slovenskega vojaškega pilota, ki je bil med osamosvojitveno vojno junija 1991 v Ljubljani tragično sestreljen.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje